Mac 12, 2011

perpisahan ..

 
 
 
salam buat pembaca blog catatan..
aku harap korang sentiasa sihat selalu,
saat  aku menulis/mencari ilham untuk mengisi entry terbaru dalam blogs..aku tertarik dengan lagu ni..so aku kongsi lirik lagu ini dengan korang,tiada apa2 yang berlaku hanya lirik2 dan  penyampaian komposer ni amat menarik,
aku memikirkan tentang apa yang hendak di sampaikan,
sampai aku pun tak ingat berapa kali aku ulang lagu ini,
mungkin pemahaman kita berbeza,
tapi kita tahu perpisahan itu adalah sesuatu kepastian bagi kita,
jadi sentiasalah persiapkan diri kita untuk mengharunginya,
mungkin ia tidak semudah yang kita sangkakan,tapi inilah kenyataan yang harus kita terima :),
korang cubalah hayati lirik lagu ni,
 
 
 
 

 
Disini bermulanya pertemuan yang terakhir
Kehilangan amat terasa di hati
Mungkinkah ini yang tertulis ditangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua
Hanya sementara

Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Inginku miliki lebih darimu

Mungkinkah ini yang tertulis ditangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Perpisahan yang tak ku duga telah terjadi
Dirimu pergi biar ku sendiri.
 
 
 
 
tak seindah impian = perpisahan,
segalanya telah di tentukan oleh tuhan,
suka atau tidak kita sebagai hamba,
hanyalah layak untuk menerima dan akur atas segala ujian yang berlaku,sama samalah kita berdoa semoga kita sentiasa redha atas apa jua perkara yang berlaku atas diri kita,
 
 
 
 
selamat bercuti untuk korang semua,
('',)
 
 

"Meniti arus perjalanan kehidupan"

Lihatlah alam yang terbentang luas ini,
Ia dipenuhi dengan cerita dan kebesaran Allah,
SubhanAllah,
Alangkah indahnya kehidupan ini kerana Allah
meminjamkan sepasang mata untuk menghayati
ciptaanya yang maha agung,
perjalanan kehidupan ini adalah sementara dan
tidak di ketahui di manakah akhirnya sebuah perjalanan,
Ia hanyalah sementara,
sentiasa mencari erti sebuah perjalanan adalah perjuanganku

selamat datang to catatan

selamat datang to catatan
assalamualaikum dan salam sejahtera

Pengikut saya

Catatan Popular


 

Design by Amanda @ Blogger Buster