Januari 15, 2011

"kekadang sebuah langkah yang kecil akan mengubah seluruh perjalanan hidup kita"


salam and salam sejahtera buat teman2 semua,
apa khabar korang semua hari ni,
malam yang agak tenang dan
then dah lame aku tak menulis mengikut kata hati ni,
walau mam mane pun aku kurang menulis sejak dua menjak ni,mungkin sebab bz and kerja dan kurang mase tuk blog walking,
anyway kalo nak mencari ilham aku suke berjalan2 membaca blogs kawan2 aku,
aku suke bace korang nye blogs,
macam2 cerita and kisah yang dapat di kongsi bersama kawan2 blogger yang lain,



aku merasakan menulis adalah satu cara untuk meluahkan dan mencatatkan pengalaman yang di lalui setiap hari,
mungkin tak semua suka orang akan suke mengingati babak2 dalam kehidupan yang di lalui,
dan setiap babak mengandungi kisah suka dan duka kehidupan,
dan ia juga boleh di jadikan satu bahan rujukan di hari yang akan datang,
mungkin kita tak sedar yang pengalaman itu adalah sesuatu yang amat berharga pada kita,



kita ini ibarat seorang pelakon yang membawa watak masing2 di atas pentas dunia,
tidak semua orang akan membawa watak yang sama,
dan setiap manusia akan melalui setiap babak dengan cara yang tersendiri.





aku tertarik pada satu ayat dalam sebuah cerita,

"kekadang sebuah langkah yang kecil akan mengubah seluruh perjalanan hidup kita"

aku suka kat ayat ni,
aku ambil dari sebuah drama melayu,
ape yang aku paham tentang ayat ni,
ia menyatakan bahawa kita tidak sepatutnya mengambil jalan mudah untuk membuat keputusan atas satu perkara yang kecil bagi kita,



 
jadi ingatlah segalanya2 di tangan kita dan kita akan memperolehi kemenangan dan habuan dari setiap perkara yang kita lakukan,
dan sama2 lah kita berdoa supaya kita tabah melalui setiap kisah dan babak kehidupan kita,
dan kita harus ingat,kita takkan selamanya berada di atas dan kita tak selamanya akan berada di bawah,
adakalanya kita akan jatuh dan naik bila2 masa so sama2 lah kita berusaha dan memperbaiki setiap kelemahan yang kita ada dan
bersiap sedia dengan segala ujian tuhan,
sama2 lah kita berdoa semoga segala urusan kita di permudahkan,
insyaALLAH..
selamat malam dan selamat berhujung minggu,







 Ya Allah .... bukakan pintu hati ini
Agar dapat selalu ingat pada-Mu
Tuhanku .... jangan engkau menjauh
Karena aku tahu akulah yang melupakan-Mu
terimalah maaf ini Rabb
...agar hamba dapat tersenyum
dgn Segelintir anugerah kesempatan
dan sisa nafas yg engkau berikan.




2 ulasan:

ain sudin berkata...

really nice post...mengingatkan diri yg selalu jauh dr Allah...semoga kite samer2 kuat menghadapi hari2 mendatang...dan sentiasa dibawah rahmat Allah...teruskan berjalan diatas muka bumi Allah...laluilah hari2 yg mendatang dengan tabah,berbekalkan doa dan harapan...insya-Allah...=)

aKu iNgin bEbas berkata...

nice sharing..
citer kali mengingatkan sya ttg sebuah buku yg bertajuk "the road not taken".
buku ni banyak makna yg tersirat.
ap pun jalan yang kita pilih, kita kena bersedia dgn segala ujian dan rintangan yang bakal dilalui. sbb kitalah yang menentukan siapa kita.
kena berani untuk memulakan langkah yang pertama. kalau tidak, takkan ada langkah yang kedua, ketiga dan seterusnya... :)

i wish u all the best in ur life. so do i... ^_^"

"Meniti arus perjalanan kehidupan"

Lihatlah alam yang terbentang luas ini,
Ia dipenuhi dengan cerita dan kebesaran Allah,
SubhanAllah,
Alangkah indahnya kehidupan ini kerana Allah
meminjamkan sepasang mata untuk menghayati
ciptaanya yang maha agung,
perjalanan kehidupan ini adalah sementara dan
tidak di ketahui di manakah akhirnya sebuah perjalanan,
Ia hanyalah sementara,
sentiasa mencari erti sebuah perjalanan adalah perjuanganku

selamat datang to catatan

selamat datang to catatan
assalamualaikum dan salam sejahtera

Pengikut saya

Catatan Popular


 

Design by Amanda @ Blogger Buster