November 30, 2010

Istilah Cinta

 
cahaya cinta?

selamat malam buat pembaca my blog harap korang dalam keadaan yang ceria selalu,

pernahkah korang terpikir tentang erti cinta ang membuatkan kita tertanya2 di manakah letaknya cinta yang harus kita miliki saat ini,so sama2 lah berdoa supaya kita mendapatkan rahmat dari yang esa supaya kita menemui sesuatu yg kita impikan dalam hidup kita,InsyaALLAH..
Tak pernah ada kata yang tepat untuk mendeskripsikan pengertian dari cinta. Semua itu tergantung sesorang dari mana sudut mana memandang arti cinta itu sendiri. Karena setiap orang memiliki sudut pandang yang berbeza-beza. 
Sedangkan masih banyak orang yang tidak percaya dengan kata “cinta”. Sebenarnya cinta itu indah apabila kita bisa mengartikan cinta itu sendiri. Mungkin latar belakang sesoranglah yang membuat mereka tidak percaya cinta itu sendiri.



how to show u love him?

Cinta itu bukan sebuah pencarian. 
Karena kita tidak akan pernah tau dimana cinta itu berada. 
Justru apabila kita terus mencari cinta itu maka cinta itu akan pergi jauh meninggalkan kita. Bahkan kita tidak akan pernah mendapatkan cinta itu apabila kita terus mengejar cinta itu.sebenarnya cinta itu hanya terdapat dalam lubuk hati kita yang paling dalam. 

Cintailah seseorang yang bisa membuatmu tersenyum. Karena hanya dengan senyuman kamu akan merasakan keindahan dari cinta itu. Jangan pernah kamu mencintai seseorang atas dasar harta atau kecantikannya. Dan jangan lah kamu pernah mengharapkan imbalan dari cinta. Bersukurlah dengan cinta yang kamu punya. Karena kamu merasakan menjadi orang yang beruntung bisa merasakan cinta yang telah tumbuh dihatimu.

Takkan pernah ada habisnya klo kita membahas mengenai cinta. mulakanlah dari sekarang mencitai orang dengan tulus tanpa ada harapan akan balasan dari cinta itu. 
Bersukurlah kita,karena kita masih bisa mencintai seseorang yang kita sayang. Jagalah cinta itu. Jangan pernah sekali-kali kamu mengkhianati cinta itu. 
Kerana kita tidak akan pernah merasakan keindahan cinta bila kita mengkhianati cinta itu.

so bersyukurlah dengan apa yang telah kita tempuhi dan dan ada pada diri kita sekarang,
sesungguhnya segala ujian tuhan adalah bagi insan yang tabah melaluinya..



try it,,!

2 ulasan:

ain sudin berkata...

betul tue...setuju sgt2...
cintailah dirinya seadanya...terimalah dirinya seadanya...
miss you abg..syg syg abg sgt2...syg bersyukur Allah kurniakan abg dlm hidup syg...will love you till end of my life...=)

aKu iNgin bEbas berkata...

great writing. word "cinta" is so subjective. we cannot talk about this too deep. but we need to feel it. then we will understand everything about "cinta".

"Meniti arus perjalanan kehidupan"

Lihatlah alam yang terbentang luas ini,
Ia dipenuhi dengan cerita dan kebesaran Allah,
SubhanAllah,
Alangkah indahnya kehidupan ini kerana Allah
meminjamkan sepasang mata untuk menghayati
ciptaanya yang maha agung,
perjalanan kehidupan ini adalah sementara dan
tidak di ketahui di manakah akhirnya sebuah perjalanan,
Ia hanyalah sementara,
sentiasa mencari erti sebuah perjalanan adalah perjuanganku

selamat datang to catatan

selamat datang to catatan
assalamualaikum dan salam sejahtera

Pengikut saya

Catatan Popular


 

Design by Amanda @ Blogger Buster